13 ülkeden katılımcıları ve Avrupa genelinde 28 öğretmeni bir araya getiren, e-Safety Tales:A Journey towards Online Responsibility(E-Güvenlik Masalları: Çevrimiçi Sorumluluğa Yolculuk) eTwinning projesi etkinliklerine devam ediyor. Haşim ve Zehra Tarı Ortaokulunda İngilizce öğretmeni Hacer Esra ÖVEYİK’in koordinatörlüğünde ,5. ve 6.sınıf öğrencilerinin katılımı ile yürütülmekte olan bu proje ile, ortaklarla ile işbirliği içinde, İngilizce masallardan oluşan bir koleksiyon oluşturarak öğrencilerimizin bilinçli ve sorumlu internet kullanım becerilerini artırmak,dil becerilerini ve dijital yeterliliklerini geliştirmek hedeflenmektedir.
13 ülkeden katılımcıları ve Avrupa genelinde 28 öğretmeni bir araya getiren, e-Safety Tales:A Journey towards Online Responsibility(E-Güvenlik Masalları: Çevrimiçi Sorumluluğa Yolculuk) eTwinning projesi etkinliklerine devam ediyor. Haşim ve Zehra Tarı Ortaokulunda İngilizce öğretmeni Hacer Esra ÖVEYİK’in koordinatörlüğünde ,5. ve 6.sınıf öğrencilerinin katılımı ile yürütülmekte olan bu proje ile, ortaklarla ile işbirliği içinde, İngilizce masallardan oluşan bir koleksiyon oluşturarak öğrencilerimizin bilinçli ve sorumlu internet kullanım becerilerini artırmak,dil becerilerini ve dijital yeterliliklerini geliştirmek hedeflenmektedir.
Öğrenciler, çevrimiçi güvenlik ve sorumlu davranış temalarına odaklanarak bu hikayelerin oluşturulma sürecini desteklemek için yapay zekadan yararlanmaktadır. Yapay zeka araçlarının öğrenme sürecine entegrasyonuyla öğrenciler yalnızca ilgi çekici ve öğretici hikayeler oluşturma fırsatına sahip olmuyor, aynı zamanda teknolojiyi akıllıca ve anlayışla nasıl kullanacaklarını öğrenme fırsatına da sahip oluyor. Bu sayede sadece interneti kullanırken değil, günlük yaşamlarında da kendilerine fayda sağlayacak dijital farkındalık ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilme imkanı buluyorlar.
Projededeki ortak ürünlerden biri olan ‘’Daily Routines Of Materpieces’’ elektronik kitabı öğrencilerin yaratıcılığı, teknolojiyi ve iş birliğini kullanarak sanatı günlük hayatta yeniden hayal etmelerini sağladı.Öğrenciler AI araçlarını kullanarak ikonik sanat eserlerini değiştirdiler, betimleyici cümleler yazarak ve çalışmalarını Book Creator platformu üzerinden sundular. Süreç boyunca öğrenciler, AI Görüntü Oluşturucu, Cümle Yazarı ve Anlatıcı gibi roller üstlenerek uluslararası takımlarda çalıştılar. Birlikte, her ortak ülkeden ünlü resimleri, saç fırçalama, elektrik süpürgesi çekme ve daha fazlasını içeren eğlenceli, modern sahnelere dönüştürdüler.
Klasik sanatı dijital araçlar ve dil öğrenimiyle harmanlayan bu proje, yalnızca yaratıcılığı ve dil becerilerini geliştirmekle kalmadı, aynı zamanda ekip çalışmasını, kültürel değişimi ve dijital okuryazarlığı da teşvik etti. Elektronik kitabımıza aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://read.bookcreator.com/PMYp6LMtXxMs9cEEGO1I4JZz48J2/X3y6CLRUQR2BWtSqVC6RFQ/lwDvBL92QAqhIC-Qeo5GbA